Homebound - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu Homebound - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu

Homebound

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Mei 2015 | Verenigde Staten, Bozeman

Hallo iedereen,

“Sophomore year” zit er alweer op. Kan niet geloven dat ik al twee jaar in Amerika heb gestudeerd en dus al op de helft ben! De tijd vliegt voorbij. Het is hier nu 21.15 en ik ben de laatste spulletjes aan het pakken voordat ik morgen alweer richting Nederland ga.

Afgelopen semester is zowat aan me voorbij gevlogen. Elk weekend hebben we wedstrijden gespeeld behalve tijdens Spring Break. Hartstikke gaaf natuurlijk om veel te reizen en niet naar school te hoeven (aangezien we meestal donderdags vertrekken als we ‘uit’ spelen). Jammer genoeg moet je al het schoolwerk wel weer inhalen, en dat is soms wel even aanpoten. Ik merk dat de vakken nu wel wat moeilijker worden en als je dan veel lessen mist, loop je al snel achter. “Finals Week” is net afgelopen en heeft voor mij goed uitgepakt. Ik heb sowieso alles weer gehaald en dat was wel belangrijk aangezien ik nu echt toegalaten kan worden tot de “College of Business” zodat ik me kan specialiseren in Finance en Accounting. Vanaf nu wordt er dieper ingegaan op de leerstof en hoef ik geen “algemene vakken” zoals aardrijkskunde en scheikunde meer te volgen. Het nieuwe Business gebouw is ook net geopend en ziet er echt supermodern uit. Heb gelijk geprobeerd al mijn lessen voor volgend jaar in dat gebouw te volgen.

Op tennisgebied gaat er heel wat veranderen voor ons team volgend semester. Onze coach is met pensioen gegaan en deze zomer wordt de zoektocht gestart naar een nieuwe coach. Het is pas twee week geleden bekend gemaakt en kwam best als een verrassing. Ik denk dat het uiteindelijk wel een goede beslissing is geweest want ze had zelf gezondheidsproblemen en vond dat het team veel talent had waar een andere coach waarschijnlijk meer mee kan doen.

We hebben dit jaar maar één senior die nu klaar is en daar krijgen we een nieuwe teamgenootje voor terug. En laat dat nou toevallig een Nederlands meisje zijn die Esmee kent! Linda komt in augustus naar Montana State om ook college tennis te gaan spelen. Eindelijk iemand waar ik Nederlands mee kan praten haha :-) !!!

Ik heb echt heel veel zin om weer naar Nederland te komen en ben veel dingen van plan te doen. Allereest zal ik waarschijnlijk twee of drie keer meedoen met de competitie, daarna lekker een paar toernooitjes spelen, op vakantie naar Turkije, en natuurlijk veel tijd doornemen besteden aan familie en vrienden. Oja, ik ga ook proberen mijn rijbewijs te halen deze zomer. Opzich best een uitdaging in zo’n korte tijd maar niets is onmogelijk. Ben benieuwd hoe zo’n gevaar ik op de weg ben, haha!

See you soon Dutchies!

• 09 Mei 2015 - 08:40

Gerda:

He lieve Lau, wens je een hele goede vlucht en tot heel snel.. Dikke

• 09 Mei 2015 - 09:00

Jolanda:

Lieve Lau, we kunnen niet wachten om je weer te zien, zijn we lekker weer compleet ❤️

• 09 Mei 2015 - 10:36

Coby:

Topper,wordt vast een mooie zomer, goede reis naar huis tot gauw .

• 09 Mei 2015 - 10:59

Frans:

Nou Laura,
    Dan verwacht ik je binnenkort in de training, hartstikke leuk! De tijd vliegt inderdaad !! (ouwe mensen taal, he?!). Laat je even weten wanneer je rijlessen plaatsvinden? Dan blijf ik even binnen...
    Tot gauw!