Home Sweet Home - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Laura Middel - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Laura Middel - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Januari 2015 | Nederland, Hoogezand

Terwijl ik dit verslag schrijf zit ik lekker thuis op de bank. Er is alweer veel tijd verstreken sinds mijn laatste verslag en er zijn veel dingen gebeurd…

Mijn eerste semester van het tweede studiejaar is erg goed gegaan. Ik heb alle tentamens gehaald (jaja zelfs het vak Earth System Science heb ik met een dikke voldoende afgesloten) en ben goed op weg. Ik hoef komend semester nog maar een paar vakken af te ronden om officieel in de College of Business toegelaten te worden. Ik heb met mijn Academic Advisor overlegd en zoals het nu lijkt ga ik voor een Business Finance major en Accounting minor degree. Beide programma’s complementeren en overlappen elkaar dus dan hoef ik maar een paar extra vakken erbij te doen om als het ware ‘twee diplomas’ te krijgen. Het zal wel aanpoten worden, vooral ook in verband met tennis, maar deze uitdaging ga ik graag aan. Bovendien, als ik het te veel vind worden kan ik nog altijd mijn minor laten vallen.

Op tennisgebied hebben we afgelopen semester veel getraind en een paar toernooien gespeeld om ons voor te bereiden op komend seizoen. We hebben veel uren gemaakt op de tennisbaan, maar ook veel conditie- en krachttraining gedaan (we hebben zelfs elke week een extra sprinttraining gedaan om 6.00!!). Daarnaast hebben we ook veel gedaan aan teambonding aangezien de helft van het team nieuw is. Gelukkig kan iedereen het goed met elkaar vinden (en dat is heel belangrijk als je elkaar elke dag ziet).

Ondertussen ben ik alweer ruim twee weken in Nederland en ik moet zeggen, dat bevalt me heel goed. Ik doe m’n best om zo veel mogelijk vrienden en familie te bezoeken en leuke dingen te doen en dat is tot nu toe goed gelukt. Elke dag is zowat volgepland en ik heb al heel veel vrienden en vriendinnen weer gezien. De kerstdagen heb ik met familie doorgebracht en dat was ook erg gezellig. Lekker ouderwets sjoelen, klaverjassen, en lekker eten met de opa’s en oma’s. Ik waardeer het echt dat mensen allerlei leuke dingen organiseren nu ik weer even terug ben, en daar wil ik jullie ook voor bedanken!

De feestdagen zitten er weer op en 2015 is begonnen. Ik heb nog anderhalf week voordat ik weer terug ga naar Amerika. Die tijd ga ik goed benutten door veel tijd door te brengen met de familie en misschien nog even tennissen bij mijn favoriete trainer in Nederland om de extra kilo’s van de feestdagen er af te krijgen en in vorm te raken voor de competitie in Amerika die snel van start zal gaan.

De eerste helft van 2015 zal hectisch worden maar ik heb er onwijs veel zin in. Dit keer kom ik in de zomer wel weer naar huis. Ik heb dan ongeveer vier maand vakantie en dus genoeg tijd om jullie allemaal weer te zien.

Als afsluiter wens ik iedereen een gelukkig, gezond & sportief nieuwjaar en tot horens!

Liefs Laura

  • 01 Januari 2015 - 18:01

    Laura Middel:

    Oja, klein minpuntje: mijn iPhone heeft 2014 niet overleefd dus ben op dit moment even niet bereikbaar (wél op Facebook!) ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 715
Totaal aantal bezoekers 21842

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 31 Mei 2017

USA

Landen bezocht: