Summer 2015 - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu Summer 2015 - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu

Summer 2015

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Bozeman

Zo, het werd wel weer eens tijd voor een reis-update dacht ik zo. Nadat ik drie maanden in Nederland ben geweest, ben ik twee dagen geleden safe and sound weer aangekomen in Bozeman. Ik heb echt een fantastische zomervakantie gehad en superveel gedaan waardoor ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Eigen schuld, dikke bult. Had ik maar eerder een verslag moeten toevoegen. Ik zal proberen om het kort te houden want als ik alles moet opschrijven, ben ik morgen nog bezig.

Allereerst ben ik begonnen met rijlessen. Ik wilde graag mijn rijbewijs halen in de zomer en dat betekende dat ik gelijk moest beginnen toen ik terugkwam in NL. Op 10 mei was ik terug (goede timing dacht ik zo, op Moederdag) en nog geen week later moest ik al mijn theorie-examen doen. Ik ben dus gelijk aan de studie gegaan want ik moest mijn theorie in 1x halen wilde ik mijn praktijkexamen ook nog doen voordat ik weer terugging naar de USA. Ik vond het best spannend en was ook wel zenuwachtig voor de toets want ik vond dat er best lastige dingen waren die je moest weten. Daarnaast werd mij ook nog verteld dat 1 op 2 zakt omdat het examen vaak wordt onderschat. Ik zorgde er dus voor dat ik het NIET zou onderschatten en dat werd beloond. Theorie-examen in de pocket, 17 mei. Maar toen het praktijk gedeelte. Ik vond de eerste paar lessen nog wel spannend maar begon het autorijden ook al snel erg leuk te vinden. De eerste paar weken probeerde ik een paar keer per week te lessen zodat ik het snel onder de knie zou krijgen want mijn praktijkexamen was ook al ingepland, 20 juli. Daar kreeg ik het in het begin wel een beetje benauwd van maar m'n rij-instructrice Edith stelde me gerust en had er alle vertrouwen in dat ik het wel zou redden. 15 juli heb ik nog een tussentijdse toets gedaan waardoor ik vrijstelling kreeg voor de bijzondere verrichtingen (parkeren, stopopdracht, keeropdracht). Dit was wel fijn want dit betekende dat ik alleen nog maar hoefde te rijden in Winschoten (+ een stukkie snelweg) en dan zou blijken of ik geslaagd of gezakt zou zijn. Ik was echt heel zenuwachtig voor mijn praktijkexamen maar wist dat ik me goed had voorbereid en dat ik het kon. En jahoor, na een half uur te hebben gereden vertelde mijn examinator dat ik was geslaagd!!! Ik was zo blij!!! Ik wil graag mijn rij-instructrice Edith, en haar rijschool 'Steengoed' bedanken voor alle begeleiding. Ik heb me supervermaakt in de twee maanden dat ik bij jullie in de auto heb gereden :-).

Maar dat is niet het enige wat ik deze zomer heb gedaan. Ten tweede ben ik met m'n moeder en zusje een dagje naar Roland Garros geweest met de bus. Op het laatste moment kwamen er 3 kaarten vrij via de tennisschool van Frans Wouters in Groningen en mochten we mee! Dit was ook echt zoooo gaaf. We waren er alledrie nog nooit geweest en hebben dus onze ogen uitgekeken. Ik zou er zo volgend jaar weer heen gaan. Een paar week later ben ik weer naar Frankrijk afgereisd, maar dit keer om Esmee op te zoeken in Parijs waar ze een aantal weken verbleef voor haar modellenwerk. Ik heb altijd gezegd dat ik graag nog een keer wilde meemaken hoe haar leventje nu is en nu ik dus in NL was en tijd had was dit een mooie gelegenheid. Nou ik kan je vertellen, dat modellenleventje is hard werken!! Mijn god, wat lopen die wat af zeg op een dag! Elke dag castings, fittings, shows en fotoshoots. Op mijn iPhone zit een 'health app' en die houdt schijnbaar ook bij hoeveel je loopt op een dag. Volgens de app hebben we elke dag bijna 20km gelopen!! M'n moeder was er ook bij in Parijs en met z'n drieën hebben we nog wat sightseeing gedaan (Eiffeltoren, Mont-Martre, Sacre Coeur, Champs-Elysees, etc.). We hebben het echt supergezellig gehad met z'n drieën.

Ten derde heb ik ook nog vakantie gevierd in Nederland. Met de familie zijn we een paar dagen naar Ameland geweest. Lekker veel gewandeld, gefietst (op tandems, één groot feest natuurlijk haha), uit eten geweest, en spelletjes gedaan. En ik ben nog een paar dagen naar Egmond aan Zee geweest voor een tennistoernooi. Ook daar heb ik het erg naar m'n zin gehad en superleuke mensen ontmoet. Als ik volgend jaar weer in NL ben ga ik zeker weer heen!

Last but not least zijn we nog met de familie, en goede vrienden Edwin, Gerda, Dion & Quinten twee weken naar Turkije geweest. (Dit was trouwens al de tweede keer Turkije voor ons in de zomer want oma wilde heel graag een keer met 'haar meiden' op vakantie en daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen hehe. Dus zijn m'n moeder, zusje, en ik met oma 5 dagen naar Alanya geweest). De tweede Turkije vakantie met onze vrienden was ook echt weer reuze gezellig (zoals altijd haha). Elke dag 30-35 graden, lekker eten, luieren, beach tennis, tafeltennis, kaarten, balletje gooien, en slapen. Het beach tennis record voor langste rally staat sinds dit jaar op naam van Edwin en mij, 141 (met het MOEILIJKE balletje, belangrijk detail). Dat jullie het even weten, en zodat dit even zwart op wit staat voor volgend jaar.

12 augustus vlogen we weer terug vanuit Turkije en de 15e ging ik alweer terug naar Amerika. Snel nog even de nodige stroopwafels, hagelslag en drop gekocht, koffers gepakt, afscheid genomen van vrienden/vriendinnen, lekker Indische rijsttafel van oma gehad (YUMMMMM), en naar Schiphol. Natuurlijk nog even onze traditionele koffie met appeltaart gehad voordat ik daadwerkelijk de lucht in zou gaan, afscheid genomen (met de nodige traantjes, zoals altijd haha) en nu zit ik alweer in Bozeman.

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het echt heel erg naar m'n zin heb gehad in NL en wil daar graag iedereen voor bedanken. Zoals altijd is de tijd weer voorbijgevlogen en had het nog wel even langer mogen duren. Maar aan de andere kant heb ik ook veel zin om hier weer te beginnen met school en tennis. We hebben sinds dit jaar een nieuwe coach dus dat zal ook de nodige veranderingen met zich meebrengen. Spannend! Deze week komen al mijn teamgenoten ook weer terug en vrijdag gaan we een teambonding activity doen. Kan niet wachten om hen weer te zien en hun zomerverhalen te horen.

Volgende week begint school weer, en ik ben er helemaal klaar voor. Junior year, bring it on!!!!!

Veel liefs,
Laura

P.S. ik zal later nog foto's toevoegen. Op dit moment staan ze nog niet op mijn computer!

  • 19 Augustus 2015 - 07:42

    Gerda:

    De tijd is inderdaad weer omgevlogen, het was weer erg gezellig

  • 19 Augustus 2015 - 08:56

    Papa En Mama:

    Het is weer stil in huis

  • 19 Augustus 2015 - 08:59

    Papa En Mama:

    Was super en zien je in december weer topper, love you!

  • 19 Augustus 2015 - 11:19

    Anita Kammenga :

    en zelfs nog even tijd gehad voor de kapper , was gezellig even weer lekker bijgekletst. Veel plezier in de USA
    Groetjes Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 21846

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 31 Mei 2017

USA

Landen bezocht: