What happens in Vegas..... - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu What happens in Vegas..... - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu

What happens in Vegas.....

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Bozeman

Hallo iedereen, even weer een update vanuit het mooie Bozeman. Er is de afgelopen tijd veel gebeurd en dat deel ik natuurlijk graag met jullie.

Allereerst de trip naar Las Vegas. Op 7 oktober vertrokken we naar ons laatste toernooi van de "Fall" the USTA/ITA Mountain Regional. Dat is het belangrijkste toernooi van the fall season en ook het sterkste toernooi. Ongeveer 15-20 universiteiten nemen hieraan deel en nemen elk max. 8 spelers mee. Wij zijn met 5 meiden afgereisd naar deze bijzondere plek. Om 3.30 ging mijn wekker want om 4.00 moesten we allemaal verzamelen op de parkeerplaats van het tenniscentrum. Lekker vroeg en ik had de hele nacht niet kunnen slapen. Ik had er zo veel zin in en was bang dat mijn wekker niet af zou gaan. Gek genoeg was ik niet eens moe toen we met z'n allen in de auto zaten naar het vliegveld. Iedereen was pumped up en de sfeer zat er dus al goed in om 4.00 in de ochtend. We vlogen niet rechtstreeks naar Las Vegas, we hadden eerst een tussenstop in Seattle. De eerste vlucht was een klein vliegtuig (volgens mij pasten er 75 mensen in). En dat was ook te merken.. We hadden nogal was turbulentie en daar was ik zelf wat minder van gecharmeerd. Ik ben niet gauw bang maar in dit vliegtuig had ik echt het gevoel dat als iemand een scheet liet, ons vliegtuig zo 500 meter naar boven werden geslingerd (al is naar boven altijd beter dan naar beneden). In Seattle hadden we anderhalf de tijd om rond te lopen voordat we in ons vliegtuig naar Las Vegas stapten. We zijn met z'n allen een ontbijtje gaan kopen met (natuurlijk) Starbucks Coffee. Onze tweede vlucht was met een veel grotere vliegtuig en dat was prettiger dan de eerste. Eenmaal in Vegas aangekomen kwamen we gelijk het "Welcome in Vegas" sign tegen en daar werd natuurlijk even voor geposeerd. Het hotel waar we overnachtten was heel mooi en had een heel goed ontbijt (verse bagels, fruit, ei, yoghurt, toast en jus d'orange! Dat was echt een paradijs aangezien ik een ontbijtmens ben). Het toernooi was sterk, ik heb tegen 2 speelster van top-universiteiten mogen spelen en dat was erg gaaf. Heb niet gewonnen, maar wel goed gespeeld en ervaring opgedaan. Ben diep gegaan en goed gevochten en soms is dat niet genoeg. Ff mopperen, incasseren en verder gaan :). We hebben ook nog een fun-activity ondernomen. We zijn naar de show KA geweest van Cirque du Soleil in het MGM Theatre. Het was echt zooooooooooooo verschrikkelijk mooi!!! Ik ben 1 keer eerder naar een show van hun geweest in Amsterdam en toen vond ik het ook al geweldig. En nu was het weer indrukwekkend om te zien. Ik kan het niet eens goed omschrijven, je moet het echt een keer gezien hebben.

Deze reis samengevat was het weer een superervaring. Heb een hartstikke gezellige tijd gehad met de meiden, goede wedstrijden gespeeld en veel geleerd. Wat wil je nog meer?

15 oktober was ik jarig. Mijn eerste verjaardag zonder familie en vrienden (uit NL). Het voelde een beetje raar maar ik heb een leuke dag gehad. Een paar dagen voor mijn verjaardag had ik mijn cadeaus uit Nederland van mijn familie al ontvangen. Ik had beloofd de doos niet open te maken en die belofte ben ik ook nagekomen. Ik heb onder toeziend oog van mijn familie alle cadeautjes uitgepakt en werd ook feestelijk toegezongen (was al een tijdje geleden dat ik een Nederlands liedje had gehoord, speciaal moment dus haha). Het was hartstikke leuk om iedereen weer even te zien maar ook wel apart en een beetje verdrietig dat ik ze niet even kon knuffelen. Heb daarnaast ook nog kaarten en lieve Facebook-berichtjes gekregen. Bedankt iedereen daarvoor!!!

Mijn verjaardag verging niet onopgemerkt. Mijn teammates hadden een taart voor mij gemaakt en na de ochtendtraining hebben we die met zn allen opgegeten. Het was een chocoladetaart en die was echt heerlijk (Amerikanen weten wel hoe ze taarten moeten bakken). Dat was echt superlief. Afgelopen zaterdag zijn we met z'n allen uiteten en naar de film geweest voor mijn verjaardag en dat was ook heel gezellig. Lekker gegeten, veel gelachen en bijna gehuild in de bios.

Gisteren hebben we onze eerste "dual-match" gespeeld. 3 dubbels en 6 singles. Was best bijzonder om dat voor het eerst mee te maken. De line-up wordt omgeroepen en als je je naam hoort moet je naar voren stappen, tegenstandster(s) handje geven, scheids handje geven en coach van het andere team een handje geven. Erg officieel en indrukwekkend. Ik speelde no.1 doubles met Paulina en no.2 singles. Sterk gespeeld en alle wedstrijden gewonnen :) We hebben in totaal als team maar 9 games verloren die dag.

Thanksgiving is coming en we hebben nog een fundraiser in Great Falls. Voor de rest gaan we nu hard trainen voor volgend jaar. Dan beginnen de dual-matches tegen andere universiteiten. Kijk er erg naar uit!

Ben hier nu al meer dan twee maanden wat betekent dat ik over iets minder dan twee maanden naar huis ga. Time flies when you're having fun. En dat is ook zeker waar. Ik heb het hier goed naar m'n zin en kom soms tijd tekort om bijv. dit dagboek bij te werken. Het is gewoon superdruk met school en tennis maar ik ga proberen om regelmatig wat van me te laten horen.

Laten we afsluiten met het feit dat FC Groningen met 1-0 van PSV heeft gewonnen, en dat Groningen is uitgeroepen tot gelukkigste stad van Europa (volgens Facebook-berichten). Altijd leuk om dingen te posten van je eigen stad (zolang het positieve berichten zijn haha).

Tot snel!

Liefs Laura

  • 21 Oktober 2013 - 07:49

    Gerda:

    Joh wat een belevenissen allemaal! Maar ik kan aan je zien dat je het naar je zin hebt! Go on girl

  • 21 Oktober 2013 - 09:26

    Nonkie:

    Wederom een gezellig verlag van jou.
    Fijn dat het allemaal zo leuk is , dan is het ook gemakkelijker te doen.
    De tijd gaat inderdaad zeer snel voorbij, dus voor je het weet lig je weer een paar weken in je eigen bedje.
    Groetjes laura van ons en doorgaan met genieten. Doei

  • 21 Oktober 2013 - 12:18

    Thomas:

    Altijd het belangrijkste op het laatst bewaren;) haha.
    Maar blijft heel leuk om te lezen dit.
    Veel plezier en succes gewenst!
    Thomas

  • 21 Oktober 2013 - 19:27

    Coby:

    Genoten van je belevenissen, 2 maand alweer om hier liggen de pepernoten en letters alweer in de schappen, je weet wat dat betekent , als 11 november er is dan gaat het snel en ben je zoweer thuis voor de kerst.Geniet met volle teugen , mijns inziens doe je dat ook en hou ons op de hoogte.
    Cootje

  • 22 Oktober 2013 - 11:11

    Opa Middel:

    Hallo laura.Hier met opa en oma Middel. Jouw reisverslag gelezen en erg van genoten.Inderdaad heb je een prachtige reis gehad naar Las Vegas en veel meegemaakt.Heel druk allemaal met tennis en school.Geniet ervan.Gelukkig gaat de tijd snel en ben je vlug terug om je even weer te ontmoeten.goed gedaan van FC Groningen he/ Hier alles goed en veel van ons en een dikke kus.gropa en oma.

  • 22 Oktober 2013 - 16:24

    Uncle Harry:

    For she's a jolly good giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirl, none of us can't deny! Hoi Laura, sorry meid dat ik je niet heb kunnen bereiken op je verjaardag, maar ik zat in China in die week zonder kalender en met slechte internet tijden....Geef me je telefoon nummer even en dan bel/zing ik voor je! Knuffel, Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 21872

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 31 Mei 2017

USA

Landen bezocht: