Time flies... - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu

Time flies...

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Bozeman

Hallootjes,

Het is al een tijdje geleden dat ik mijn "dagboek" heb bijgewerkt I'm so sorry maar daar heb ik natuurlijk zo mijn redenen voor ;). Ik ben er achter gekomen hoe druk het leven van een student-athlete is. De laatste weken zijn echt voorbijgevlogen kan ik jullie vertellen!!

Allereerst zijn we met 8 meiden van het team naar twee toernooien afgereisd in onze "team-van". Het waren twee lange reizen, elk 8 uur heen en terug, maar het was ook echt supergezellig. We vertrekken altijd vroeg en dat kan je ook merken aan het team. Iedereen begint namelijk met een ochtend-nap. Na een uur a twee uur is iedereen wel bijgekomen en kan het feest in de onze van beginnen. De Team CD's worden uit de kast getrokken en de volume gaat omhoog. Ik heb de dansmoves van mijn teammates goed geobserveerd en heb zelf ook een dansje gewaagd. Natuurlijk staat dat ook allemaal op film maar dit soort beelden kunnen we niet openbaar maken ivm zelfbescherming (ahum). De hotels waar we overnachtten waren groot met erg comfortabele bedden (was zelf wel aan een goede nachtrust toe aangezien mijn kamergenoot in de dorms echt superhard snurkt! Voor de rest is het een hartstikke leuke meid hoor. Gewoon een (klein) minpuntje haha). Op de toernooien werd goed gespeeld. Ik ben twee keer ingedeeld in de sterkste "flight" en was best onder de indruk van het niveau en de sfeer. Je bent er echt als een team en moedigt elkaar aan als het kan. Dat vind ik zelf heel fijn als ik zelf op de baan sta en vind het ook leuk om mijn teammates aan te moedigen. Alles is echt officieel, scheidsrechters op elke baan, per set nieuwe ballen en scorebordjes met jouw universiteit als afbeelding. Je maakt lange dagen, sochtends vroeg op om te ontbijten, warming-up, 3 wedstrijden, uiteten en dan ben je om ongeveer 22.00 weer op je hotelkamer.

Dan kom je thuis op een zondagavond na 3 leuke maar vermoeiende dagen, met een berg was, 2 kapotte rackets die je zelf kunt gaan bespannen en OJAAAAAAAAAAAAAA een berg huiswerk dat zich heeft opgestapeld tot de Rocky Mountains. Verdikkeme zeg!!!!

Ja, het is altijd even stressen de eerste twee dagen van de week als je terugkomt van een trip. Je moet veel huiswerk en toetsen inhalen want we vertrekken altijd op donderdag (ik mis dan dus 2 dagen school). Maar tot nu toe heb ik het gered en mijn cijfers tot nu toe zijn ook prima.

Het is nog steeds genieten hier. Het leven als student-athlete bevalt goed. Je hebt een pittig programma maar het houdt je bezig, het houdt je scherp. Natuurlijk zijn er dagen dat je niet zo veel zin hebt (denk maar niet dat ik altijd sta te trappelen om om 6.00 eens lekker te gaan sprinten nadat ik 6 uurtjes slaap heb gehad en nog spierpijn heb van de dag ervoor) of dat je thuis mist. Mijn vader en nichtje waren laatst jarig en toen ik mijn vader skypte had ik het wel even moeilijk. Als je je familie dan daar ziet zitten, wil je erbij zijn, vooral op verjaardagen. 15 oktober ben ik zelf jarig en ik ben benieuwd hoe dat zal zijn. Mijn eerste verjaardag zonder mijn familie... Maar het tennisteam (zowel men's als women's) zijn hier eigenlijk mijn tweede "familie". We doen veel dingen samen en kunnen het goed met elkaar vinden. We zijn gister nog uiteten geweest voor mijn teammate, Ellie, haar verjaardag. Dat was echt heel leuk georganiseerd.

Ik heb eindelijk iemand gevonden waarmee ik Nederlands kan praten in Bozeman. Mijn General Business professor heeft voor 6 jaar in Nederland gewoond toen ze klein was. Ze is nu wel al 50 dus haar Nederlands is wel een beetje vervormd maar alsnog, het klinkt echt superschattig hahaha. Ze wil meer Nederlands leren en daar ga ik haar mee helpen (natuurlijk wel in ruil voor goede cijfers, jullie kennen me hèhè ;-)).

Volgende week reis ik samen met 4 teamgenoten en coach naar Las Vegas voor het belangrijkste toernooi van de Fall-season. Echt supergaaaaaaaaaaaaaf! Kan niet wachten om daar naar toe te gaan. We vertrekken dinsdag wat betekent dat ik wel veel school mis maar kom op het is VEGASSSS. Iets om naar uit te kijken dus :D.

Hier is vandaag de start gemaakt met sneeuw. De eerste vlokken zijn uit de hemel komen vallen. Het lijkt echt supermooi maar wat mij betreft mag de sneeuw nog wel eventjes wegblijven. Nog maar twee maandjes genieten en bikkelen en dan kom ik alweer terug naar Nederland om kerst thuis te vieren. Het leven is hier echt supergoed maar kan ook niet wachten om mijn familie en vrienden in Nederland weer te zien :)

Liefs Laura (volgens mijn coach AKA: Dutchie, Lora, Lau, Lala en Ohlala!)




  • 04 Oktober 2013 - 07:09

    Nonkie Scholte:

    Lieve Laura,
    Wat een super druk leven heb jij daar.Gelukkig ben jij Jong en Fit.
    Wel lastig dat je na zo, n druk week-end al dat school werk nog moet inhalen.Gadver.!!!!
    Had erg met jou te doen, toen ik las dat je het moeilijk had als je de fam. bij elkaar ziet op skype.
    Dat zijn dus de min puntjes . Helaas krijg je daar ook mee te maken. Maar vind het wel zielig voor jou.
    Volgende week ben je zelf jarig en dat zal danook wel even likken worden. Maak er een feest van daar met je team.
    Dat er daar al sneeuw is nu.Je liep pas nog in de korte broek. Snelle overgang dus.
    Ik vind het leuk om zo iets te lezen over je leven daar en geweldig knap hoe je het allemaal doet.
    Zet hem op Dutchie, ik vind jou een kanjer.
    Succes met tennis en school. Groetjes Gerard en Nonkie

  • 04 Oktober 2013 - 08:31

    Jasper:

    Mooie foto's en leuk verslag! Tof om al je verhalen te lezen. Heel veel succes en plezier in Vegas!
    Jasper

  • 04 Oktober 2013 - 08:42

    Esther :

    Lauraa,
    Super leuk om dit allemaal te lezen!
    Lekker als een echte tennisster heel amerika afreizen, nice!
    Maar dat je dan zelf je racket moet bespannen valt me weer een beetje tegen..
    Hebben jullie die wedstrijden eigenlijk gewonnen? Want daar vertel je niets over en dat is meestal geen goed teken ;) Nou, veel plezier en succes verder en houd ons op de hoogte!
    Liefs, Esther
    Ps. Maak eens een foto van je kamer!

  • 04 Oktober 2013 - 09:26

    Thomas:

    Hee Laura!
    Leuk om te lezen dit! Veel plezier in Las Vegas! (en ehh, "what happens in Vegas, stays in Vegas" maar dat neemt niet weg dat wij ondanks dat heel benieuwd zijn hoe naar het daar is/was, dus als je een mooie tijd hebt gehad daar en het is "Hangover"-waardig dan horen wij dat natuurlijk graag)
    Thomas

  • 04 Oktober 2013 - 11:27

    Coby:

    Hè lauw ,geweldig wat ik lees hard werken. , leren ,sporten,super all incl maar dan geen vakantie.Las Vegas Super kun je de sneeuw even vergeten blody hot daar.Vanaf Tunesië keep up the good work.Liefs Cootje

  • 04 Oktober 2013 - 12:53

    Opa Middel:

    hHallo Laura.hier met je opa uit hoogezand.Je reisverslag gelezen .Ik kan me voorstellen hoe druk je het hebt maar uit je woorden begrijp ik dat je er ook veel plezier in hebt vooral straks de reis naar Las Vegas Wij denken aan jou en houden veel van jou gr opa en oma Middel

  • 04 Oktober 2013 - 16:43

    Petra:

    Hoi laura wat een drukte als je het voor je zelf maar een beetje kan relativeren, ik denk dat dat wel lukt he .Inderdaad zal het niet altijd makkelijk zijn, maar ik vindt ontzettend stoer en leuk dat je dit wilt doen en wilt bereiken. Heel veel plezier met je reis naar Las Vegas, maak er wat van.
    Heel veel liefs lammert en petra

  • 05 Oktober 2013 - 05:02

    Laura Middel:

    Bedankt iedereen voor de superlieve en leuke berichtjes! En Esther, in de Fall hebben we individuele toernooien waar je ritme op moet doen. Het is niet in "competitievorm" (zoals 1e single, 2e single etc.). We hebben daar allemaal wedstrijden gewonnen en verloren maar uiteindelijk zijn we wel positief geëindigd ;).

  • 15 Oktober 2013 - 17:15

    Koba :

    Hoi Laura.

    Ik wil je Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik hoop dat het in Bozeman een beetje naar wens gaat .

    Groetjes Koba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 21871

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 31 Mei 2017

USA

Landen bezocht: