G'Day Mate - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Middel - WaarBenJij.nu G'Day Mate - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Middel - WaarBenJij.nu

G'Day Mate

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Juni 2016 | Australië, Sydney

Na iets meer dan een maand te hebben doorgebracht in Australië vond ik het wel even tijd voor een update. Ik heb vijf drukke weken achter de rug waarin ik veel heb gedaan en gezien. Ik zit nu in een café in een van de grootste shopping malls in Sydney. Even wat tijd voor mezelf. Alle indrukken laten bezinken en een lekker kopje koffie, heerlijk!

Tot nu toe heb ik het echt ontzettend naar m’n zin. De eerste twee week heb ik doorgebracht bij Jess thuis. Haar familie woont in North Sydney, half uurtje buiten de stad. We hebben veel ‘coastal walks’ gedaan met geweldig uitzicht over de stad, stranden, en haven. Een van de wandelingen eindigde in een 15km lange tocht omdat we moesten omlopen in verband met geblokkeerde wegen. Toen we eindelijk in de haven aankwamen hadden we maar besloten om de veerboot terug naar huis te nemen want anders moesten we dezelfde afstand teruglopen. Dit bleek een goede keuze te zijn want het was prachtig weer en heb mooie foto’s van de beroemde brug en ‘Opera House’ kunnen maken. Afgelopen week ben ik samen met Jess en haar moeder afgereisd naar de Gold Coast. Binnenlandse vlucht naar het noorden genomen waar het iets warmer is dan in Sydney. De Gold Coast staat bekend als “Surfer’s Paradise” vanwege de mooie stranden. Het hotel waarin we verbleven was net geopend. Spiksplinternieuw dus en met echt prachtig uitzicht op het strand. Hier hebben we vijf dagen heerlijk gerelaxt aan het strand, gezwommen en geshopt. Daarnaast zijn we ook nog naar Byron Bay geweest, en heb ik tussen de kangoeroes en koalas mogen lopen in een wildlife park. Dit was echt zo bijzonder en uniek! Een foto met kangoeroes kan natuurlijk niet ontbreken als echte toerist in Australië. Afgelopen twee week was er een evenement “Vivid Sydney” waarbij de Harbour Bridge, Opera House, en kantoren in de stad heel mooi waren verlicht.

Ook al mis ik mijn familie en vrienden in Nederland, ik ben erg blij dat ik de keuze heb gemaakt om deze zomer naar Australië te gaan. Wat ik tot nu toe allemaal heb gezien is echt overweldigend mooi, en Sydney is nu al een van m’n favoriete wereldsteden. Modern, gave binnenstad, aan het strand en wintertemperaturen boven de 18 graden. Ideaal. Het enige nadeel waar ik zo op kan komen is dat het een prijzige stad is om in te wonen. Maar ja, beter duur dan niet te koop he haha!

Mijn computer heeft haast geen geheugen meer door al mijn bestanden, videos en muziek dus de foto's houden jullie nog tegoed!

Liefs Laura

  • 29 Juni 2016 - 11:17

    Coby:

    He lauw,
    Wat heerlijk dat je zo geniet ,je hebt het verdiend hoor na al het harde werken.
    Toch blijft het gevoel van jaloezie ,man man wat een goede keus,afgezien dat je ,je familie langer moet missen,maar wat fijn dat social media er is zijn ze toch dichtbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 21826

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 31 Mei 2017

USA

Landen bezocht: