Oost, West, Thuis Best - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Laura Middel - WaarBenJij.nu Oost, West, Thuis Best - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Laura Middel - WaarBenJij.nu

Oost, West, Thuis Best

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 December 2015 | Nederland, Hoogezand

Terwijl ik dit schrijf lig ik lekker languit op de bank met een zelfgemaakte latte, kijkend naar een herhaling van The Voice op TV. Ja, dat multi-tasking heb ik zo langzamerhand goed onder de knie gekregen. Wat heerlijk zeg om weer thuis te zijn!

Ondertussen ben ik alweer twee weken in Nederland en heb ik al m’n familie en veel vrienden weer gezien. Net zoals andere semesters heb ik ze weer erg gemist, alhoewel de tijd steeds sneller voorbij vliegt in Amerika. Ik kan echt niet geloven dat ik al halverwege mijn derde jaar ben! Nog maar anderhalf jaar en dan ben ik al klaar. Die gedachte maakt me vaak best nerveus. Voor ik het weet ben ik klaar met mijn studie, en ik heb op dit moment echt nog geen idee wat ik daarna wil gaan doen…

Ik heb het afgelopen semester drukker dan ooit gehad, vandaar dat ik ook een lange tijd niets van me heb laten horen. We zijn gestart met een nieuwe tennis coach, en die heeft ons gelijk hard aangepakt. De trainingen zijn intens zwaar en heb de laatste weken veel tijd doorgebracht in de ‘training room’ voor massages en ijsbaden tegen de spierpijn. Zo af en toe had ik echt zin om in mijn bed te blijven liggen als we weer training hadden om 6.00, maar dan kon ik het echt niet over m’n hart krijgen om mijn teamgenoten in de steek te laten. We hebben allemaal echt keihard getraind afgelopen semester. Dat motiveert mij om elke dag vrolijk aan de training te beginnen want ik weet dat iedereen in het team 100% geeft. Nu hopen dat al ons harde werk eruit komt volgend semester als we ‘voor het echie’ spelen.

Naast het drukkere trainingsschema is de werklast en moeilijkheidsgraad van school ook toegenomen. Vanaf dit jaar hoef ik geen ‘random’ vakken zoals natuurkunde meer te nemen en is mijn vakkenpakket puur gefocust op mijn ‘major’ en ‘minor’ (Business finance en accounting). Zo heb ik dit semester o.a. econometrie en financiële accounting gevolgd. Nou, dat waren ook gelijk de twee moeilijkste vakken die ik ooit heb gehad!!! Maar ja, Laura zou Laura niet zijn als ze niet het onderste uit de kan probeerde te halen. En dat heb ik dus na lang zwoegen, blokken, en stressen voor examens ook gedaan: weer een semester met allemaal A’s. Ik weet dat het altijd allemaal zo makkelijk lijkt en veel mensen denken dat ik er niets voor hoef te doen, maar dat is echt niet waar. De combinatie van studie en tennis maakt het echt heel moeilijk om altijd goed te scoren op beide vlakken. Elke dag heb je tennis, school, en conditietraining tot ongeveer 16.00/17.00 en dan moet je nog eten, huiswerk maken, en leren voor toetsen. Daar komt nog bij dat je elk weekend wedstrijden speelt en voor uitwedstrijden vertrek je meestal donderdags waardoor je dus twee dagen school mist die je ook nog eens in moet halen de week erna. Aangezien het schema elke week hetzelfde is qua tennis en school stapelen alle gemiste schooldagen zich op en dan stress je wel ff (of beter gezegd: het hele semester). Veel vrije tijd is er niet en TV kijken doe ik dus niet veel. En nu loop ik dus helemaal achter met de Nederlandse programma’s!!!!! Haha.

Nog voordat onze examenweek over was vertrok ik alweer naar Nederland en toen ik aankwam op Schiphol kon ik nog steeds niet geloven dat ik eindelijk vakantie had. Na een uurtje zitten met een lekker bakkie koffie met de familie begon het tot me door te dringen dat ik echt vakantie had en toen kwam de tranenregen. Het voelde net alsof alle spanning en stress van het semester van me af viel en de blijdschap om weer herenigd te zijn met mijn lieve papa, mama, en Es.

Nou zijn er alweer twee weken voorbij en ik heb echt een heerlijke kerst gehad met de familie. Ik kan echt genieten om samen te zijn en realiseer me hoe veel geluk ik heb dat ik beide opa’s en oma’s nog om me heen heb. We hebben een lekker kerstontbijt gehad en ‘s avonds ook heerlijk met z’n allen gegeten. Morgen ga ik gezellig gourmetten met m’n vriendinnen en de laatste twee weken voordat ik weer terugga zullen ook wel weer volgepland worden met leuke dingen.

De tijd vliegt, zelfs hier in NL, maar ik geniet er erg van! Ik zal proberen wat vaker iets te laten horen maar ik kan niets beloven haha. Ik wens in ieder geval iedereen een gelukkig 2016!

Toedeloetjes!

Liefs Laura

  • 29 December 2015 - 22:31

    Gerda:

    Lieve Lau,

    Wat heb je het allemaal weer goed verwoord! We weten allemaal dat het je bloed en 'letterlijk': zweert en soms ook tranen kost om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Echt een Super Prestatie waar je TROTS op mag zijn, wij zijn het in ieder geval zeker! Gelukkig blijf je nog even. Ga je snel zien! Dikke kus

  • 30 December 2015 - 01:21

    Marjolein:

    Hi Laura. Weer zo'n prachtig verhaal. Wat heb ik bewondering voor jou zeg!! Geniet nog even met de familie. Veel liefs, Marjoleinxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 21831

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 31 Mei 2017

USA

Landen bezocht: