Summer feelings - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu Summer feelings - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Laura Middel - WaarBenJij.nu

Summer feelings

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Bozeman

Hallo iedereen!

Terwijl ik dit verslag schrijf zit ik lekker in de avondzon in Bozeman. De zomer is, na een lange en strenge winter, eindelijk hier! Vorst en sneeuw heeft plaatsgemaakt voor een paar maanden met heerlijke temperaturen (rond de 30 graden). Je moet je wel goed insmeren hier want Bozeman ligt op 1500m hoogte en daardoor is de zon wel iets feller dan in Nederland.

Ik heb echt een paar supermooie weken van de vakantie al achter de rug. Ik heb namelijk 16 dagen met mijn opa, oma en oom rondgereisd in Florida en Louisiana. Na een vliegreis van 5 uur zag ik mijn oma onder aan de roltrap staan op het vliegveld van Orlando. Ik vond het in het begin echt heel raar om mijn opa en oma weer te zien in Amerika maar dat gevoel verdween ook snel weer en na een uurtje leek alles ook weer zo 'gewoon'. We hebben veel gedaan en gezien in die 16 dagen. We hebben zelfs nog een uitstapje naar New Orleans gemaakt wat echt heel leuk was. Interessante stad. Aan de ene kant hebben ze een mooie en toeristische gedeelte maar als je dan langs de 'armere' gedeeltes van de stad komt is het toch ook wel weer naar om te zien dat veel gebouwen nog steeds niet hersteld zijn van de vele orkanen die langs zijn geraasd. Na 12 intensieve dagen hebben we de laatste paar dagen nog lekker kunnen luieren aan Daytona Beach in Florida. We hadden een hotel geboekt die gelijk aan het strand lag (vooral voor opa omdat hij echt van het strand houdt maar niet zover meer kan lopen, maar het kwam ons ook niet zo slecht uit hoor haha) en dat was echt zooooo mooi. Het strand en de zee waren echt prachtig en het uitzicht vanaf ons balkon mocht er ook wel wezen. We hebben mooie zonsondergangen gezien. Als ik dan een minpuntje van de reis moet noemen dan was dat het moment van afscheid nemen. Dit vind ik nooit leuk en ook nu had ik het toch even moeilijk. Maar we hebben echt een hele leuke tijd gehad en deze trip zal ik ook nooit vergeten.

Nu nog een weekje chillen en dan beginnen de tennis camps. Twee weken tennisles geven, begeleiden, spelletjes doen en naar het zwembad met kids van 6-15 jaar. Zal intensief worden maar heb er wel heel veel zin in. En direct na de tennis camps komen mijn ouders, zusje, oom, tante en nichtje !!!!!! WOEHOEEEEEE! Heb echt zooooooo veel zin om hun weer te zien. We gaan zo veel leuke dingen doen. Weet zeker dat het lachen, gieren, brullen wordt (zoals altijd) haha.

Het WK komt eraan en ik + alle internationale studenten hebben er heel veel zin in. De meeste Amerikanen zijn nog niet zo enthousiast want voetbal, daar zijn ze nou eenmaal niet de beste in. Mijn Mexicaanse roommate is wel helemaal gek van voetbal en leeft ook intens mee. Laatst speelde Mexico een oefenwedstrijd tegen Portugal. Het ging 92 minuten lang best aardig maar toen kwam toch in de 3e minuut van de extra speeltijd de 0-1. Diego, Mexicaanse roommate, was nogal aangeslagen en er zijn aardig wat Spaanse scheldwoorden voorbij gekomen. Gelukkig koelde hij een beetje af nadat ik zei dat hij zich niet zoveel zorgen hoefde te maken omdat het immers geen officiële wedstrijd was, het WK nog niet begonnen was. Daarnaast vertelde ik hem dat er ook een ander land is dat altijd heeeeeeeeeeeeeeeel irritant in de laatste minuut (het liefst van de blessuretijd) nog ff een wedstrijdje wint, namelijk ons oosterse buurland. Ben trouwens blij dat ik niet de enige ben die dit ploegje best irritant vind, autist Kees Momma staat mij bij in deze gevoelens tegenover 'Mofrika' zoals hij het land noemt. Heb erg om hem moeten lachen toen ik zijn filmpje voorbij zag komen. (Voor de mensen die het nog niet hebben gezien, hier is de link: http://www.youtube.com/watch?v=mCO0j0sqj70).

Ik neem aan dat in Nederland de straten al weer allemaal versierd zijn met slingers en elke vrouw het oranje jurkje van Olcay al klaar heeft hangen. Ik zal m'n oranjehoed op doen en elke wedstrijd kijken. Laten we hopen op het beste!!

Ciao Ciao,

Laura

  • 08 Juni 2014 - 07:25

    Nonkie:

    Hey Laura,
    Wat een zomer vakantie voor jou. Lang, warm, tennis, voetbal en met de familie op rondreis.
    Super allemaal. Nog een paar weekjes en je ziet ze weer. Zo fijn voor jou.
    Wens jullie een geweldige tijd samen, maar dat gaat vast wel lukken.
    Heel veel plezier.
    Groet van Gerard en mij, (inderdaad, " sommige wijken " hier zijn weer helemaal oranje)



  • 08 Juni 2014 - 10:48

    Coby:

    Wat fijn jou verslag te lezen , wat geniet je daar , oma en opa hebben ook genoten van de mooie reis vertelde ze op esmee haar verjaardag , en wat ga je nog genieten met je familie en alles wat nog op je pad komt.
    En idd hangt de orange vlag al in top (iets te klein voor deze vlaggemast )maar who cares.
    Dit wordt vast een top zomer zo te lezen , geniet van alles en iedereen .
    Heel veel liefs Coby

  • 08 Juni 2014 - 10:57

    Essie:

    Heel leuk geschreven Lau!

    Tot snel,
    Xxx es

  • 08 Juni 2014 - 11:13

    Papa En Mama:

    He Lautje,

    Leuk om je verslag weer te lezen. We zijn de dagen aan het aftellen. Over vier weekjes zitten we heerlijk in Yellowstone park en is de reis met z'n allen begonnen. Have fun met de tenniskids, love you, papa en mama

  • 08 Juni 2014 - 13:36

    Marjolein:

    Hi Laura
    Altijd weer leuk om nieuws van je leventje daar in Amerika te horen. Zo te zien hebben Opa en Oma ook van de reis met jouw genoten en reuze leuk de er ook photo's bij waren. De tennis camps zullen wel behoorlijk druk zijn maar toch ook spannend om de jongere kindern les te geven. Veel plezier op de familie reis, het zal zeker leuk worden!. Alweer een jaar geleden dat je met je moeder hier was! Saskia studeert in juli af. Kleine meisjes worden groot! Veel liefs, MarjoleinX

  • 08 Juni 2014 - 16:23

    Gerda And Fam.:

    Hoorde al van je opa en oma dat jullie genoten hadden... Have fun in je laatste weekje vrij, veel plezier met het tenniscamp en geniet van jullie gezamelijke vakantie,,, denk dat ik maar een plekje in mama's koffertje reserveer (ha ha) .. Denk aan jullie als wij in Turkije zijn. Dikke X van ons allen

  • 11 Juni 2014 - 17:38

    Petra:

    Hoi,laura ik ben blij dat het goed met je gaat.We hebben met de verjaardag van esmee al even met elkaar gesproken wat ook wel bijzonder was na zo een lange tijd.Leuk dat je ook al zoveel weer hebt meegemaakt en dat er dan ook straks je ouders en je andere familie op bezoek komt geniet ervan!!!
    Groetjes lammert en petraXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 21825

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 31 Mei 2017

USA

Landen bezocht: